Idan, Essin ja Annin psykologia 2 työ (Sotungin lukio, 2014)

keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

15.2.2014

Heippa kaikki!

Äiti sanoi tänään, että minun pitäisi alkaa ansaitsemaan viikkorahani tyhjentämällä astianpesukoneen kerran viikossa, mutta kun olen kerran niin huono kaikessa muussakin niin tuskin osaan tehdä sitäkään.

Haluaisin ehkä aloittaa jalkapallon, mutta ei kukaan varmaan ikinä syöttäisi minulle tai hurraisi jos tekisin maalin. Sitä paitsi minua ehkä alettaisiin kiusaamaan myös jalkapallojoukkueessa.

Eilen meillä oli ystävänpäivädisco ja siellä soitettiin hyvää musiikkia. Menin tanssilattialle tanssimaan, mutta sitten kaikki alkoivat nauramaan ja sanoivat että näytän tyhmältä. En halua tanssia enää ikinä.

Olen vähän ihastunut yhteen tyttöön meidän luokalta, mutta hän ei kuitenkaan tykkää minusta niin en aijo kertoa sitä hänelle. Vaikka hän on Saaran kaveri niin hän ei ikinä kiusaa minua, mutta varmaan pitää silti minua ällönä.


Nähdään taas, Alpo.

2.2.2014

Moi taas!

Ostin eilen uudet lenkkarit, ja niillä pääsee tosi lujaa! Huomasin myös, että olen saanut uuden ystävän. Kiitos Elmo, että kuuntelet ja olet siellä. Toivottavasti sinunkin lenkkareillasi pääsee lujaa!

Saara tönäisi minut tänään lumihankeen ja minulla meni lunta takin sisään. Muut oppilaat nauroivat minulle, mutta välituntivalvoja ei huomannut. Onneksi minua ei sattunut, mutta sulanut lumi kasteli paitani.

Olen mennyt kouluun vahingossa kaksi kertaa paita väärinpäin, ja se oli todella noloa. Sen jälkeen minusta alkoi tuntua, että kaikki mitä teen, on koulukavereideni mielestä noloa. Joskus Tomi ja Ville vieläkin muistuttavat siitä ja silloin kaikki nauravat. On Tomillakin varmasti joskus ollut paita väärin päin.

Minut valitaan liikuntatunnilla aina viimeisenä ja se on tosi ikävää. Eilenkin kun pelattiin jalkapalloa niin tein maalin, mutta kukaan ei hurrannut yhtään, vaikka silloin kun Ville teki maalin niin kaikki meidän joukkueesta hurrasi tosi paljon.

Mun uudet lenkkarit

Nähdään taas, Alpo.

maanantai 28. huhtikuuta 2014

17.1.2014

Moi taas!
Tänään taas juoksin Tomin kodin ohi, koska pelkäsin, että Tomi käskee koiransa kimppuuni, niin kuin silloin kerran. Tomin koti on koulumatkani varrella, ja vaikka koiraa ei näkynyt, juoksin silti.

Tänään ruokavälkällä Tomi ja Ville kaatoivat maitolasini ja kaikki muut nauroivat. Vaikka vain Tomi ja Ville kiusaavat minua, silti kaikkien muiden nauru tuntuu pahalta. Kukaan ei halua puolustaa minua. Äiti sanoo, että isot pojat kiusaavat minua, koska saavat siitä palkkioksi suosiota ja huomiota muilta. Ja äiti sanoo myös, ettei minun kannattaisi välittää heistä. En ymmärrä. Haluaisin vain saada kavereita.

Koska äiti sanoo, etten saisi välittää kiusaajista, minä vain annan heidän kiusata. Eivät he kuitenkaan lopeta, vaikka sanoisin vastaan.

Villen isä haki Villen tänään koulusta. Hän on todella pelottava ja hän huutaa aina Villelle. Jos minun isäni haisisi yhtä pahalta, en uskaltaisi varmaan mennä kotiin. Onneksi minun isini on kiva.

Viime aikoina myös Saara on ruvennut kiusaamaan minua. Ehkä hänkin haluaa suositummaksi. En ymmärrä.

Tomin koira


Nähdään taas, Alpo.

keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

13.1.2014

Tänään välitunnilla isot pojat kiusasivat minua, koska olen lyhyempi kuin he. He nimittelivät minua "tapiksi" ja sanoivat etten ikinä kasva yhtä isoksi kuin he. Myös luokkani pojat kiusasivat minua, vaikka he ovat yhtä pitkiä kuin minä. En ymmärrä.

Tänään äidinkielen tunnilla meidän piti lukea ääneen, mutta minä änkytin ja kaikki nauroivat minulle. En ollut edes ainoa, joka oli hidas lukemaan, mutta minusta ei vain pidetä, vaikka yritän kaikkeni. En ymmärrä. Äiti sanoi, että opin kyllä lukemaan, mutta en yhtä nopeasti kuin muut.

Tänään jouduin taas olemaan hippa, koska Ville ja Tomi sanoivat, että punahiuksiset eivät voi olla muuta kuin hippoja. Meidän luokallani ei ole ketään muuta punahiuksista, joten joudun olla aika usein hippa... Ville ja Tomi sanoivat kaikille, etteivät punapäät pääse taivaaseen. Minun pitää kysyä tätä äidiltä.

Nähdään taas, Alpo